Followers

Jumaat, 8 Oktober 2010

CINTA BATRISYA [15]

BATRISYA menolak perlahan pintu bilik hospital yang menempatkan Tengku Harris. Sejambak bunga putih digengamnya kemas. Hatinya berdebar menanti reaksi Tengku Harris. Mungkin akan dijerkah seperti selalu atau ...

"Masuklah, buat apa tercegat kat situ?" Belum pun sempat memberi salam, sudah terdengar jerkahan Tengku Harris. Batrisya mengangguk pelahan. Tengku Harris kembali menyambung bacaannya. Dari pagi dia menanti gadis tersebut, malam baru nak datang! rungutnya dalam hati. Dia berpura-pura kusyuk meneruskan bacaan walhal tidak ada satu pun melekat di kotak fikirannya. Namun, anak matanya sempat melirik pada gadis tinggi lampai tersebut.

Batrisya meletakkan jambak bunga putih tadi di atas meja kecil berhampiran dengan katil Tengku Harris dan duduk di bangku bersebelahan katil Tengku Harris.

"Awak ok?" Dia bersuara sebaik dilihatnya Tengku Harris tidak memberikan apa-apa respon dengan hadiran dirinya.

"Awak pun nampak saya macamana sekarang, kalau saya sihat taklah duduk kat dalam bilik ni!" Jawab Tengku Harris kasar. Batrisya tunduk. Kehadirannya bukan untuk bertanya khabar, tetapi dia ingin membebaskan Rizal dari tahanan polis.

"lepaskan Rizal!" Dia bersuara pelahan. Kini dia sudah malas hendak berlembut dengan kelakuan Tengku Harris yang sentiasa berkasar dengannya. Pandangannya tertumpu pada lelaki berkenaan. Tengku Harris tersenyum sinis. Dia sudah tahu kehadiran wanita itu bukan untuknya tetapi untuk lelaki jahanam itu.

"Tengoklah macamana.."

"Dia tak salah...."

"Iye!! Dia memang tak salah tapi kau yang salah! Gatal tak sedar diri, pergi rumah lelaki jahanam tu buat apa? Kau tu tunang aku, kau lupa ke?!" Tengku Harris mula berang dengan sikap tunangnya yang tidak habis-habis menyebelahi Rizal. Dengan kuasa yang dia ada, dia boleh buat Rizal lebih teruk dari itu.

Mata Batrisya mula merah. Entah mengapa, dia begitu sensitif dengan kata-kata Tengku Harris.

"itulah perempuan, sikit-sikit nak nangis!" Tengku harris merengus kasar. Lama-lama kedengaran pula esakan kecil dari bibir Batrisya. Tengku Harris jadi bingung. Ergh! dia tidak pandai bab pujuk-pujuk ni. Anak matanya memandang wajah gadis yang kian merah itu. Simpatinya kian timbul. Apa nak buat ek? macamana nak pujuk nih? hatinya berdolak balik mencari idea. kaki yang dilunjurkan diturunkan ke bawah katil untuk menukar posisinya menghadap gadis tersebut. Batrisya hanya tertunduk sambil menangis. tangan Tengku Harris terketar-ketar. Tidak tahu mahu pegang bahu ke kepala? Argh... kacau betullah!!!
Kenapa aku gabra nih??

Batrisya terus berdiri. Dia ingin pulang. Tengku Harris terkejut dengan riaksi mengejut Batrisya. Hampir saja mukanya berlaga dengan Batrisya. Batrisya sudah pantas melangkah ke arah pintu.

"Tunggu!!" Tengku Harris terus berdiri untuk mengejar gadis tersebut.

"okey, i setuju lepaskan Rizal, tapi dengan syarat!" Batrisya terhenti. Pelahan dia menoleh kembali memandang Tengku Harris.

"Syarat?" soal Batrisya.

" Iye...... erm......" syarat apa patut aku bagi ah? otaknya ligat berfikir. Apa ye? Tengku Harris menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal.

"Syarat apa?" soal Batrisya lagi. Tengku Harris buntu. Kali ini dia tidak tahu untuk berfikir.

"Syarat apa?!!!"

"kita kahwin!" meluncur jawapan itu dari mulut Tengku Harris kerana terkejut dengan jerkahan Batrisya.

"Hah?!!" kali ini dua-dua terpaku.


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

smbg..plezzzzzzzzzz.....xsbor nk bce n3 bru....n plezzzzzzzzzz.........panjang kan skit cter...xpuas bce...huhuhu

True of Love

Daisypath Anniversary tickers