Followers

Isnin, 2 Ogos 2010

LUKISAN HATI [PROLOG]


"SEGALANYA ditangan awak. Sama ada dia atau saya, saya tetap akan hormati. Saya tidak akan paksa awak untuk memilih saya... Apa pun yang terjadi selepas itu, saya akan pastikan saya tidak lagi muncul di hadapan awak." hanya itu yang terluah olehnya. Lelaki di hadapannya dipandang sepi. Anak tekaknya terasa begitu perit. Air mata yang ingin keluar cuba ditahan sedaya upaya.

"Perkahwinan ini kita terpaksa tangguhkan buat sementara waktu !" itulah kata-kata yang lahir dari lelaki itu setelah mereka bertemu di coffee zone lapangan terbang tersebut. Sebentar lagi lelaki di hadapannya ini akan pergi untuk menyambung kursus selama setahun di luar.

"Saya tak mampu berkata apa-apa. Saya pening.. lagipun saya mesti fikirkan perasaan dia dan keluarga." Lelaki itu masih tertunduk. Sesekali kepalanya memandang keluar jendela yang melihatkan deretan kapal terbang dari berbagai destinasi. Hujan yang turun sejak tadi mengaburi pandangan. Namun bukan itu menjadi fokusnya sekarang. Matanya kembali menatap wajah di hadapan.

"Macamana dengan keluarga saya ?" dia mula bersuara. Lelaki itu menggeleng beberapa kali. Seolah-olah tidak mampu membuat keputusan yang jelas. Air coffee yang tersedia di atas meja tidak mampu dihirup lagi. Segalanya kosong. Kali ini dia benar-benar tumpas. Airmatanya mengalir pelahan. 'Benarkah mereka tidak punya harapan untuk bersama lagi? Benarkah dia akan kehilangan insan yang benar-benar dia sayangi ?'

"Dia ada di sini.." Lelaki itu bersuara pelahan. Dia terdiam.

"Bukankah daddy awak yang..."

"Daddy ada sekali."

"Owh.." Dia tertunduk.

"Saya pergi dulu, Assalamualaikum!" Dia terus mencapai beg tangan di atas meja. Tubuh lampainya terus meninggalkan lelaki itu walaupun cuba ditahan. Inilah kali pertama dan mungkin yang terakhir dia akan menghantar lelaki itu pergi. 'pergilah.. dan jangan kembali lagi..' naluri wanitanya merintih sedih...

2 ulasan:

Unknown berkata...

??????
cam best je...
cepat2 la sambung ye

Batrisya Aisyah berkata...

hehehe...

Ok.. :D

True of Love

Daisypath Anniversary tickers